adidas superstar bagage ersättning av separata

bagage ersättning av separata inhemska flygningar med en anslutande internationella flyg

för flera år sedan iata (international air transport association) erkänns att bagaget avgifter på biljetter som flera transportörer var en röra.till exempel om du flyger inrikes om ett flygbolag, följt av en internationell flygning med ett annat flygbolag så var det lite samstämmighet kring hur du skulle debiteras för kollade väskor, särskilt om flygbolagen hade olika ”fria” bagage utsläppsrätter.

för att lösa detta problem, iata igenom resolution 302 som fastställs regler för hur bagage ersättningar och avgifter bör tillämpas på flera flygbolag resvägar.bestämmelserna i resolution 302 är inte enkla, och att de inte är avsedda att användas direkt av människor vid kontroll i kassor, utan i stället är avsedd att byggas in i boknings – / kontrollera i system för flygbolag, så att rätt pris kan beräknas genom systemet.

jag kan inte finna utgången av hänvisningar till resolution 302 till dig, men kort sagt står det att bagaget regler för ”mest betydande lufttrafikföretag (msc) tillämpas.att arbeta på ”:” för en flygning som du måste förstå hur iata ”regioner”, men för ett enkelt fall som en inrikesflygning följt av en internationell flygning (eller vica versa) bagage regler och avgifter för de lufttrafikföretag som bedriver internationell flygning kommer att tillämpas.

förv adidas superstar äxla inte som flygbolagen regler / avgifter tillämpas som faktiskt kommer att betala dessa avgifter.om du adidas superstar flyger inrikes om ett flygbolag, följt av en internationell flygning med en annan, då den internationella lufttrafikföretag skattesatser kommer att tillämpas, men de kommer att tas ut av den första flygbolag flyger du, dvs. den inhemska transportföretag.

genomförandet av denna resolution av lufttrafikföretag fortfarande är bristfällig.även om de flesta (?)större flygbolagen har tillämpat reglerna, många mindre / regionala lufttrafikföretag som inte har.det är också frågor som infördes när icke – standardiserade regler tillämpas på passagerare, t.ex. när du har status på ett flygbolag som resulterar i att fria bagage (särskilt för en flygning, andra än den första) om de system som inte nödvändigtvis är kapabel att korrekt beräkna avgifter.

allt som kan sägas är att enligt 14 cfr 399.87 som gick in i kraft under 2012, bagage regler och avgifter för ursprung transportföretag tillämpas under hela färdvägen och, i fråga om codeshares, det är reglerna för lufttrafikföretag som tillämpas (detta är anmärkningsvärda som lufttrafikföretag som råder i de flesta andra områden).

amerikanska, enat och delta politik som säger att om du flyger dem och ditt schema omfattar en interkontinental segment (som inte nödvändigtvis international), bagage, ersättningar och avgifter för den interkontinentala segment som gäller för hela adidas superstar färdvägen.till exempel, om flygande ua ord den släpphänta nrt -, bagage – regler för lax nrt – skulle också gälla för ord och den och den lax.

men det är omöjligt att säga vad som gäller i ditt fall utan att veta mycket mer i detalj hur resan konstruerade och böter, i vilken klass av service flyger du för varje segment, oc adidas superstar h vad är din bonus status nivå, vad är ditt ursprung / anslutning / destination punkter, och så vidare.i ovanstående exempel, du skulle debiteras annorlunda – – om du har en mellanlandning (> 24hr) i den i motsats till en övernattning, eller om dina ord och den var en codeshare biljett på oss airways, eller drivs av amerikanska flygbolag utan biljett: lager, eller om du köpt ord den slappa och slappa nrt på separata biljetter och så vidare.

i mitt flyg (enligt den ursprungliga affisch) bagage allownce vårt ursprung flygning som inrikes flyg till new york, inte skall tillämpas.faktum är att de gjort det möjligt för oss att våra internationella flyg ersättning, även om vår första flygningen var inhemsk och den köptes separat.

det exakta förfarandet var så här.vi var ämnade att separera när folk hade problem med sina biljetter.det var en lång rad också, vanligtvis av personer som hade anslutningsflyg.vi visade dem våra inhemska flygningar samt internationella flygbiljetter (utskrifter).de sa att vi kan kolla i två väskor.vi har inte ens be om det.vi var säkra på att vi måste betala en extra avgift för alla fyra påsar.det var en fin gest från hangarfartyg.

jag tror att det kan vara beroende av bestämmelseort.för europeiska turistmål, denna regel kan inte tillämpas, men jag är inte säker på det.faktum är att denna regel inte är klart definierade.