adidas superstar bagage fel dröjsmål denvers fl

bagage fel dröjsmål denvers flygplats –

18 mars, 1994by new york times news service

dallas, om alla bae automatiserade system hade att göra var att utforma ett system för att pinka bagage runt en suburban lager här, med en mer och clicketyclack, dess resultat skulle vara perfekt.eller om det var tvungen att hantera 100 väskor för en minut, som det gör för united airlines i san francisco, det skulle ha lidit något skamligt.

men i denver, bae är nu kämpar för att locka fram 4000 automatiserade bagagevagnar som drivs av 100 datorer och ett nät av motorer och radio transpondrar med 1400 väskor för en minut.

för några veckor sedan, i ett test av vad som kommer att bli den största bagagehanteringssystem, väskor flög ramla och fullt öppen, med en delad på mitten som är när systemet har samtyckt till att springa på alla.- väskorna inte tillhör någon.

som en följd av den nya denvers flygplats misslyckades förra veckan för att uppfylla sina planerade öppning, som redan hade skjutits upp från oktober på grund av flera ändringar av planer, bland andra skäl.

flygbolag som har finansierats på 3,2 miljarder flygplats uppskatta deras förluster i tiotals miljoner.

nu kommer de att peka fing adidas super adidas superstar star er och chefer för bae, baserat på carrollton, texas, en förort till dallas är i heta stolen.

”jag har blivit en megastjärnan, mycket mot min vilja,” sa att gene di fonso bae är ordförande och verkställande direktör, som tydligt men dubbelhaka, är inte dan rather. ”tv, tv – intervjuer, du heter det ”.

han är helt enkelt att ”det är inte bae fel att denvers flygplats har inte öppnat den 9 mars.”, denver tjänstemän höll byta sina planer, lämnade alltför lite tid för testning, misslyckats med att fastställa elektriska fel och då blev hela systemet för oerfarna förvaltare anklagelser statstjänstemän endast delvis förneka.

företaget lätt överens om att systemet inte var redo, men säger att flygplatsen var inte redo.

denver tjänstemän i går sade att de hade varit redo att öppna flygplatsen i tid. ”bagaget system är ryggraden för flygplatsen, ”michael dino, assistent till denvers borgmästare, i en telefonintervju.”om bagaget system hade varit i kraft, skulle vi ha öppnats. ”

han sa att bae stad och delat ansvar för förseningar och konstaterar att bae misslyckats att lösa flera programvara och mekaniska problem med förra veckan.

i en ny värld av robotar och datorer, vilka fortfarande har makt?kan en suddig streckkod bagage – eller arbetstagare att trycka på fel knapp faktiskt samla allt bagage system, försenade flygningar från kust till kust?

”är svaret ja,” sade peter neumann, grundare och förvaltare av risker ”, en internet – datanätverk forum på dator säkerhet och tillförlitlighet.du kan faktiskt ha en dramatisk effekt på flygtrafiken runt om i landet genom att bara ha ett oavsiktligt misstag. ”

målet är nu att denver adidas superstar internationella flygplats den 15 maj, när bagage – systemet kommer att testas och visat sig vara, mr di fonso sa, med backup – systemen och utrymme för misstag.hårt dator säkerhet kommer att förhindra oavsiktl adidas superstar ig uppdelningar och sabotage.

och mr di fonso säger att han har några beklaganden kommer till denver. ”vem skulle slå ner en $193 miljoner kontrakt? ”han sa ”.man förväntar sig att ha ett litet problem för den sortens pengar. ”