adidas superstar bagage taffliga) medger sin fi

bagage taffliga) medger sin fil

för folk som flyger oss airways från philadelphia, det kan inte vara mer skrämmande ögonblick än så här: det ögonblick då deras väskor glida ur sikte på löpande band.

ut adidas superstar gående bagage cirklar i onödan på oss airways underjordiska transportbandsystem medan flygplan lyfta hälften laddad.varför?systemets optiska skanner kan inte läsa en tredjedel av destination – brickor.

underbemannade besättningar hamna på efterkälken när lossningen resväskor.ibland är det för vissa amerikanska airways bagagehanterare bara rullade en flygning, löptiden för smet ut på jobbet.

det här är världen av oss airways i philadelphia, där en demoraliserade arbetskraft, utslitna och brist på utrustning och svängdörr förvaltning har bidragit till att lamslå enkel uppgift att få påsar på och utanför planen.

och nu oss airways säger att det spenderar mer än 20 miljoner dollar för att vända utvecklingen.dess verkställande direktör, doug parker, säger att han vet att tjänsten har varit fruktansvärt.

”det är inte acceptabelt.det är inte upp till våra normer.det är en skam, parker sa förra veckan under en intervju i the inquirer. ”och vi kommer att fixa det. ”

parker har inte bestritt de djupt rotade problemets natur.överväga följande:

philadelphia – bagage operation prestanda är den värsta i) systemet med förlorat bagage som om fyra gånger de flygbolag som helhet, the inquirer har lärt mig.

philadelphia – siffror är så illa att de drar ner hela flygbolaget.enligt den federala siffror som släpptes förra veckan, oss airways hade den värsta poäng på misskött väska rapporter bland alla stora flygbolag för 2006.flygbolaget är arbetslösheten var 7,6 förlorat eller skadat bagage per 1 000 passagerare, jämfört med en industri som 6.1.

förlorade påsar åt sidan, de är ofta smärtsamt långsam med väskor till karuseller. ”faktum är att övriga lufttrafikföretag som inte tar så många minuter att få påsar från planet ”, sa charles j isdell, staden är flygplats direktör.

de lokala ledarna för bagagehanterare är utan jo adidas superstar bb och i bro adidas superstar ttmål.polisen grep dem i maj på grund av att slå upp organisatörerna från en rivaliserande unionen.även innan de arresteringar, oss airways sparken 22 unionens ledare, fackföreningsfolk och andra lokala medlemmar som tas ut i bråk.

en passagerare har blivit så arg att oss airways har ringt polisen.i en sådan incident, polisen i augusti kastade en ilsken passagerare på ett rörligt carousel, fem vittnen sa.24 år gammal man hade skrikit efter en väntetid på mer än en timme för väskor.

många arbetstagare verkar vara så olycklig.

i mörkret och fuktiga katakomber allmänhetens bagage karuseller, och även i den starka solen på asfalten oss airways anställda i philadelphia internationella flygplats sliter i en rancorous atmosfär.

en arbetstagare som är bitter för rond efter omgången av lönesänkningar som slog ut ett decennium av ger upphov till.anställer skavsår på låga börjar betala slitsamt och trist jobb.

alltför ofta på oss airways b och c inrikes terminaler, har det varit flugornas herre på jobbet.folk stjäl tug traktorer och bälte lastare från varandra, ibland till och med midjob.vissa ficka tändspolar att oskadliggöra en bogserbåt, så att de kan köra den.

tillsynsmyndigheterna har varit blygsamma orolig att avskeda arbetstagare för sena bara skulle lämna besättningar ytterligare underbemannade.

desperat att skära ner på frånvaro på helgerna, företaget har tillgripit incitament.anställda som dyker upp som planerat kan komma i fråga för ritningar för att vinna plasma – tv: n, ipods och 100 acme – presentkort.

oss airways verkställande direktör i philadelphia, tony grantham, 48, sa hans agenda för fastställande av tjänsten gick långt utöver jippon.

han är den femte oss airways chefen i philadelphia i 2 1 / 2 år.hans uppdrag är avgörande, inte bara för passagerare, utan också för hans arbetsgivare är botten.philadelphia genererar en fjärdedel av de flygbolag som är mer än 11 miljarder dol adidas superstar lar i årliga intäkter.

”jag är en otålig man”, sa grantham, vars arbetskraft omfattar 1350 bagage och andra ramp arbetstagare. ”men vi gör framsteg. ”

hittills har resultaten varit blandade.klagomål över förlorat bagage minskade i början av detta år, men klättrade hela sommaren.grantham sa att hans ramp arbetskraft hade varit så många som 200 personer under dessa månader.denna ökade incheckat bagage med 20%.

i en stad där turismen är en viktig ekonomisk motor, hur vi airways bedriver är en allvarlig fråga.

”vad folk minns om ett besök är hur de ska behandlas, och här talar vi om människors personliga tillhörigheter,” sa meryl levitz, ordförande för större philadelphia för marknadsföring av turismen.